Gode råd om flytningen - før du bestiller flytning

Før du kontakter os for at forespørge om flytning, overslagspris på flytning, besigtigelse, tilbud eller selve flytningen, er det en god idé at have et overblik over følgende:

Hvor meget skal der flyttes:

  • Skal al indbo med, eller er der noget, der skal smides ud, sælges eller gives væk inden flytningen
  • Er der hvidevarer, der skal med
  • Er der f.eks. et kælderrum eller et loftrum fyldt med ting
  • Er der cykler eller barnevogne
  • Er der havemøbler, haveredskaber, havekrukker og lign.

Hvor skal det flyttes fra og til:

  • Du ved selvfølgelig godt, hvor du flytter fra. Men er der f.eks. elevator, og hvor stor er den. Kan alle møblerne gå ind i elevatoren, eller skal de store møbler bæres ned ad trappen
  • Er trappen smal og snørklet eller bred med god plads til at komme rundt med møblerne
  • Hvordan er adgangsforholdene. Kan man holde lige udenfor hoveddøren, eller er der stisystemer, så man skal parkere flyttebilen på en p-plads længere væk, eller er det midt på en gågade, hvor man skal søge om tilladelse til at køre ind
  • Alt dette gælder selvfølgelig også adressen, du flytter til

Hvornår skal det flyttes:

  • Skal du f.eks. flytte en bestemt dato og måske endda på et bestemt tidspunkt på dagen. Nogle steder, f.eks. gågader, må man kun køre ind tidligt om morgenen, andre steder skal man f.eks. søge kommunen om tilladelse til at parkere udenfor ejendommen. Ofte skal man søge om parkeringstilladelse mindst 10 dage før selve flytningen
  • Mange vil gerne flytte i weekenden, fordi man ofte alligevel har fri. Men det er dyrere end at flytte på hverdage
  • Det kan også være, at du bare skal flytte indenfor en bestemt uge eller i løbet af 14 dage, og så er det selvfølgelig mere sandsynligt, at vi har ledige tider

Hvor meget skal flyttefolkene gøre, og hvor meget gør du selv:

  • Skal flyttefolkene pakke i flyttekasser og skille møbler ad, eller har du selv sørget for det, inden flyttefolkene ankommer
  • Vil der være hjælpere ved flytningen f.eks. dig selv, venner, familie, eller skal flyttefolkene klare hele flytningen
  • Skal flyttefolkene hjælpe med at samle møbler og pakke flyttekasser ud på den nye adresse

Hvis du har styr på ovenstående, inden du ringer til os på 86 12 32 30 eller skriver til os på info@mlflyt.dk, så kan vi meget nemmere beregne pris og med det samme se, om vi har ledig kapacitet den dag, du gerne vil flytte.

Gode råd om selve flytningen

Flytte​kasser
Først og fremmest er det vigtigt, at du har pakket alle flyttekasser og adskilt alle de møbler, der kan/skal skilles ad, inden flyttefolkene ankommer, medmindre du har bestilt flytning med nedpakning i flyttekasser og adskillelse af møbler.

Det er altid en god idé at pakke i professionelle flyttekasser, da de er beregnet til flytning. De er solide, de kan stables uden at knække sammen, og de har bærehåndtag, så de er lette at håndtere.
Når du pakker flyttekasser, er det en god idé at lægge tunge ting som f.eks. bøger i bunden af kassen og så fylde op med tøj, sengetøj, håndklæder eller andre lette ting. En fyldt flyttekasse må højst veje 20 kg. Vi følger arbejdstilsynets anbefalinger for vægt på flyttekasser.

Flytningen forløber nemmest, hvis alt, hvad der kan pakkes i flyttekasser, er pakket i flyttekasser. Det er en god idé at tage lampeskærme af lamper og skrue pærerne ud og ligeledes pakke disse i flyttekasser.

Nedpakning​spapir​
Til nedpakning af porcelæn og andre skrøbelige ting anbefaler vi nedpakningspapir. Det er papir til at pakke omkring tallerkener, glas, skåle og lign., ligesom det kan bruges til at pakke omkring pyntegenstande som f.eks. glasfigurer, vaser, lysestager og lign., inden det lægges i flyttekasser. Du kan endvidere lægge håndklæder og lign. imellem, hvis porcelænet er meget skrøbeligt.

Mærkater
Når du har pakket en flyttekasse, er det en god idé at sætte et mærkat på, hvor der står, hvilket rum flyttekassen skal sættes i på den nye adresse. Så kan flyttemanden hurtigt anbringe den i det rigtige rum, og du behøver ikke at stå og dirigere eller selv flytte rundt med flyttekasserne efterfølgende.

Boble​plast​
Har du dyre malerier, billeder i glasrammer, spejle, skrøbelige lamper eller lign. kan disse ting med fordel pakkes ind i bobleplast for bedre beskyttelse under flytningen.

Flytte​tæpper​
Skal dit indbo opmagasineres, er det en god idé at sørge for flyttetæpper. Vores flyttefolk pakker selvfølgelig tæpper omkring møblerne i flyttebilen, men skal dine møbler stå på lager, hvor de f.eks. skal stables ovenpå hinanden, er det bedst, hvis du har sørget for at have tæpper, der kan lægges imellem møblerne i opmagasineringsrummet, så de ikke bliver ridsede.

Vidste du...?

At vi sælger og udlejer et stort udvalg af flytteudstyr til konkurrencedygtige priser?

Se priser ​her ›

Vi er kun få klik væk...

Bliv kontaktet pr. tlf. eller mail

checkmark​  Lovpligtig vognmandstilladelse og forsikring

checkmark​  Mere end 30 års erfaring

checkmark​  Høj kvalitet til gode priser

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Et godt stykke arbejde skaber glade og tilfredse kunder
​... ganske enkelt​

stars_27_887

God service og alle aftaler blev overholdt

"Vi havde efter en rigtig dårlig oplevelse med et andet flyttefirma, ringet til ML flyt. Her fik vi god service og alle aftaler blev overholdt(...)"

​Anja Veje Nygaard Nielsen

Via Facebook

stars_27_887

Et rigtig godt firma!!!!!

"Vi flyttede i dag med jeres bil. Vi er meget tilfredse med betjening og bilen. Et rigtigt godt firma!!!!!. Jeg vil anbefale firmaet til mine venner."

Arkadiusz Rabajczyk

Via Facebook

stars_27_887

De er hyggelige, omhyggelige og flinke

"Varm anbefaling til MLflyt ! De er hurtige, omhyggelige og flinke. Til en fordelagtig pris.."

Bente Margrethe Kristensen

Via Facebook

Telefontider

Mandag​ - fredag

​08.00 - 16.00

Lørdag

Lukket

Søndag

Lukket

Helligdage

Lukket

Kontakt os

​MLFLYT ApS

Herredsvej 64B, 8210 Aarhus V

KUN ÅBENT EFTER AFTALE.

Find rute her

Telefon: 86 12 32 30

E-mail: info@mlflyt.dk

fb24  Følg os på Facebook