Før du bestiller flytning

Før du kontakter os for at forespørge om flytning, overslagspris på flytning, besigtigelse, tilbud eller selve flytningen, er det en god idé at have et overblik over følgende:

Hvor meget skal der flyttes:

  • Skal al indbo med, eller er der noget, der skal smides ud, sælges eller gives væk inden flytningen
  • Er der hvidevarer, der skal med
  • Er der f.eks. et kælderrum eller et loftrum fyldt med ting
  • Er der cykler eller barnevogne
  • Er der havemøbler, haveredskaber, havekrukker og lign.

Hvor skal det flyttes fra og til:

  • Du ved selvfølgelig godt, hvor du flytter fra. Men er der f.eks. elevator, og hvor stor er den. Kan alle møblerne gå ind i
    elevatoren, eller skal de store møbler bæres ned ad trappen
  • Er trappen smal og snørklet eller bred med god plads til at komme rundt med møblerne
  • Hvordan er adgangsforholdene. Kan man holde lige udenfor hoveddøren, eller er der stisystemer, så man skal parkere flyttebilen på
    en p-plads længere væk, eller er det midt på en gågade, hvor man skal søge om tilladelse til at køre ind
  • Alt dette gælder selvfølgelig også adressen, du flytter til

Hvornår skal det flyttes:

  • Skal du f.eks. flytte en bestemt dato og måske endda på et bestemt tidspunkt på dagen. Nogle steder, f.eks. gågader, må man kun
    køre ind tidligt om morgenen, andre steder skal man f.eks. søge kommunen om tilladelse til at parkere udenfor ejendommen. Ofte
    skal man søge om parkeringstilladelse mindst 10 dage før selve flytningen
  • Mange vil gerne flytte i weekenden, fordi man ofte alligevel har fri. Men det er dyrere end at flytte på hverdage
  • Det kan også være, at du bare skal flytte indenfor en bestemt uge eller i løbet af 14 dage, og så er det selvfølgelig mere
    sandsynligt, at vi har ledige tider

Hvor meget skal flyttefolkene gøre, og hvor meget gør du selv:

  • Skal flyttefolkene pakke i flyttekasser og skille møbler ad, eller har du selv sørget for det, inden flyttefolkene ankommer
  • Vil der være hjælpere ved flytningen f.eks. dig selv, venner, familie, eller skal flyttefolkene klare hele flytningen
  • Skal flyttefolkene hjælpe med at samle møbler og pakke flyttekasser ud på den nye adresse

Hvis du har styr på ovenstående, inden du ringer til os på 86123230 eller skriver til os på info@mlflyt.dk, så kan vi meget nemmere beregne pris og med det samme se, om vi har ledig kapacitet den dag, du gerne vil flytte.

 

Gode råd om selve flytningen

Flyttekasser
Først og fremmest er det vigtigt, at du har pakket alle flyttekasser og adskilt alle de møbler, der kan/skal skilles ad, inden flyttefolkene ankommer, medmindre du har bestilt flytning med nedpakning i flyttekasser og adskillelse af møbler.

Det er altid en god idé at pakke i professionelle flyttekasser, da de er beregnet til flytning. De er solide, de kan stables uden at knække sammen, og de har bærehåndtag, så de er lette at håndtere.
Når du pakker flyttekasser, er det en god idé at lægge tunge ting som f.eks. bøger i bunden af kassen og så fylde op med tøj, sengetøj, håndklæder eller andre lette ting. En fyldt flyttekasse må højst veje 20 kg. Vi følger arbejdstilsynets anbefalinger for vægt på flyttekasser.

Flytningen forløber nemmest, hvis alt, hvad der kan pakkes i flyttekasser, er pakket i flyttekasser. Det er en god idé at tage lampeskærme af lamper og skrue pærerne ud og ligeledes pakke disse i flyttekasser.

Nedpakningspapir 
Til nedpakning af porcelæn og andre skrøbelige ting anbefaler vi nedpakningspapir. Det er papir til at pakke omkring tallerkener, glas, skåle og lign., ligesom det kan bruges til at pakke omkring pyntegenstande som f.eks. glasfigurer, vaser, lysestager og lign., inden det lægges i flyttekasser. Du kan endvidere lægge håndklæder og lign. imellem, hvis porcelænet er meget skrøbeligt.

Mærkater
Når du har pakket en flyttekasse, er det en god idé at sætte et mærkat på, hvor der står, hvilket rum flyttekassen skal sættes i på den nye adresse. Så kan flyttemanden hurtigt anbringe den i det rigtige rum, og du behøver ikke at stå og dirigere eller selv flytte rundt med flyttekasserne efterfølgende.

Bobleplast 
Har du dyre malerier, billeder i glasrammer, spejle, skrøbelige lamper eller lign. kan disse ting med fordel pakkes ind i bobleplast for bedre beskyttelse under flytningen.

Flyttetæpper 
Skal dit indbo opmagasineres, er det en god idé at sørge for flyttetæpper. Vores flyttefolk pakker selvfølgelig tæpper omkring møblerne i flyttebilen, men skal dine møbler stå på lager, hvor de f.eks. skal stables ovenpå hinanden, er det bedst, hvis du har sørget for at have tæpper, der kan lægges imellem møblerne i opmagasineringsrummet, så de ikke bliver ridsede.

(Klik på overskrifterne for at se priser)